03/06/2019

Op 19 mei jl. was het evenement Met Kika de Berg op. Kinderen kunnen lopend of fietsend een parcours afleggen rondom het Borneoplein in Amersfoort. Door middel van sponsoring kunnen zij geld ophalen voor Kika.

Wat is KiKa

Kika betekent Kinderen Kankervrij. Jaarlijks krijgen ruim 550 kinderen in Nederland kanker. Op dit moment geneest 75% van deze kinderen. Dat moet en dat kán beter. Het doel van KiKa is om dit percentage te verhogen naar 95%. KiKa werft fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Daarnaast richt KiKa zich op het geven van voorlichting over kinderkanker.

De connectie Lionsclub Amersfoort Eemstad en Met KiKa de Berg op.

Lionsclob Amersfoort Eemstad verzorgt de start- en finish procedure bij het evenement Met Kika de Berg op. De leden en aanhang van Lionsclub Amersfoort Eemstad zorgen voor de inschrijving, de kinderen krijgen een speciaal T-shirt aan, een startnummer op en worden begeleid bij de start. Aan het einde van de heat krijgen alle kindern een mooi medaille, een flesje water en een appel.

Wat heeft de dag opgeleverd?

De kinderen hebben d.m.v. sponsoring uiteindelijk ruim € 19.000,- bij elkaar gelopen en gefietst. Het was een prachtige dag in alle opzichten: mooi weer, iedereen had veel plezier en er is een mooi bedrag opgehaald.

Een impressie van deze dag