25/03/2018

Actie Lions Amersfoort Eemstad op zondag 25 maart

Wijn proeven ten behoeve van Wijkmuseum Soesterkwartier

Museumwoning

Ieder jaar organiseert Lions Club Amersfoort Eemstad in samenwerking met Wijnkoperij Henri Bloem in Amersfoort een groots opgezette wijnproeverij met heerlijke wijnen én hapjes. Deze keer gebeurt dat op zondag 25 maart van 15.00 tot 19.00 uur bij Landgoed ISVW, Dodeweg 8 in Leusden.

De entree voor deze Grootste Wijnproeverij van Amersfoort met meer dan 60 wijnen uit bekende en minder bekende wijn producerende landen, bedraagt € 12,50 per persoon.

Het entreebedrag gaat - zoals ieder jaar - in zijn geheel naar een goed doel, evenals een deel van de opbrengst van de verkochte wijnen.

Het goede doel voor dit jaar is onder andere Wijkmuseum Soesterkwartier aan de Bonifaciusstraat in Amersfoort. In dit voor jong en oud aantrekkelijke museum, dat gevestigd is in een voormalig woonhuis, is de rijke geschiedenis van het Soesterkwartier in al zijn facetten te zien en te beleven (www.wijkmuseumsoesterkwartier.nl).

Lions Club Amersfoort Eemstad ondersteunt het museum met een financiële bijdrage en praktisch met het leggen van nieuwe vloerbedekking in een aanbouw, de gang en keuken van het museum.

Ook verleent Lionsclub Amersfoort Eemstad hand- en spandiensten voor een in juli dit jaar te organiseren concert van het Amersfoort Jeugd Orkest (AJO) voor de doelgroep van de Stichting Vier het Leven: kwetsbare 80-plussers, die niet meer zo veel onder de mensen komen. In het kader van NL Doet steken de leden ieder jaar weer bij een ander project hun handen uit de mouwen. Dit jaar was dat bij Natuurboerderij De Brinkhorst in Vathorst.

Eerder ontvingen onder meer het Toon Hermans Huis, Stichting Petje Af, Stichting Leergeld Amersfoort, Stadsboerderij De Vosheuvel en Voedselfocus Amersfoort een gift naar aanleiding van een (wijn-)actie en/of praktische ondersteuning.

Acties als deze passen binnen de doelstelling van Lions Club Amersfoort Eemstad om – dicht bij huis - op allerlei manieren kleinschalige en maatschappelijk duurzame projecten te ondersteunen, financieel én letterlijk met een helpende hand.

Meer informatie over deze wijnactie is te vinden op de website www.lions.amersfoortwijnstad.nl